Silvia Vondrová: Kvalita nie je len oddelenie reklamácií…

Kvalita predstavuje výsledok systematickej a dôslednej práce. Je základom pre spokojnosť zákazníkov a pre udržateľnú konkurencieschopnosť. Dnes vám prinášame pohľad na túto komplexnú oblasť očami Silvie Vondrovej, našej QMS špecialistky. Prezradila nám, čo robí systém manažérstva kvality efektívnym, aké boli jej kľúčové výzvy pri adaptácii a prečo je najväčšou prekážkou pri zavádzaní zmien často ľudský faktor.

Adaptácia: Od noriem k praktickej aplikácii

Adaptácia Silvie na pozícii QMS špecialistky bola v prvom roku veľmi dynamická. Začala dôkladným oboznámením sa s internými procesmi, dokumentáciou a relevantnými normami (ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110…). Veľmi jej pomohli stretnutia so skúsenými kolegami a postupné zapájanie sa do interných a dodávateľských auditov. Kľúčový moment bol aj v nadviazaní pracovných vzťahov, čo je nevyhnutné pre efektívnu implementáciu zmien. „Z pohľadu osobného rozvoja vyžadoval prvý rok odo mňa vysokú mieru samostatnosti, zodpovednosti a zároveň ochotu neustále sa učiť,“ hovorí Silvia.

Zákazník, ľudia a neustále zlepšovanie

Efektívny systém manažérstva kvality je podľa Silvie základom pre udržateľné zlepšovanie a konkurenčnú výhodu, pričom musí byť o rovnováhe medzi stratégiou, kultúrou, procesmi a ľuďmi. Kľúčové aspekty sú: Zameranie na zákazníka: Jeho spokojnosť je v centre. Podpora Top manažmentu: Vedenie musí aktívne viesť systém kvality. Zapojenie všetkých zamestnancov: Kvalitu tvorí každý. Procesný prístup a neustále zlepšovanie: Systém je živý, k čomu pomáhajú audity a spätná väzba. Rozhodnutia na základe faktov: Využívanie dát, KPI a PI namiesto predpokladov.

Dodržiavanie štandardov kvality na všetkých oddeleniach zabezpečuje Silvia kombináciou opatrení: jasne definovanými a prístupnými procesmi, pravidelnými školeniami, internými auditmi, ale aj zodpovednosťou vlastníkov procesov a vyhodnocovaním kľúčových ukazovateľov výkonnosti.

Najväčšia výzva: Zmena firemnej kultúry

Hoci sú technické aspekty QMS dôležité, najväčšou výzvou pri implementácii procesov je zmena firemnej kultúry a postojov zamestnancov. Nie je to jednoduché ale aj tieto výzvy sa dajú prekonať. „Efektívnou komunikáciou o prínosoch QMS, zapojením zamestnancov do tvorby procesov, školením, vysvetľovaním a hlavne začatím s malými zmenami, ktoré ukážu rýchle výhry.“

Odporúčanie pre budúce manažérky kvality

Pre kolegyne, ktoré by sa chceli venovať manažmentu kvality, má Silvia jasný odkaz: „Buďte dôsledné, no zároveň praktické a flexibilné. Kvalita nie je len oddelenie reklamácií, je súčasťou podnikovej stratégie, nebojte sa vystúpiť z tieňa.“ Odporúča získať kvalitné vzdelanie a budovať si analytické myslenie. „Manažérka kvality je kombináciou odborníčky, facilitátorky a ambasádorky firemných hodnôt.“


EVPÚ dnes spája špičkovú technológiu, výskum a vývoj s rodinnou firemnou kultúrou. Minulosť si ctí, budúcnosť si tvorí.

Viac o dianí v EVPÚ tu:
Web: https://www.evpu.sk
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/94793184
Facebook: https://www.facebook.com/EVPUas
Instagram: https://www.instagram.com/evpu.sk/
YouTube: https://www.youtube.com/@evpu-sk

Viac než len organizácia agendy: Ivana Barták Punová o práci vedúcej kancelárie generálneho riaditeľa

02.12.2025

Pozícia vedúcej kancelárie generálneho riaditeľa je o dôvere, proaktivite a schopnosti prepájať víziu vedenia s každodennou realitou celej spoločnosti. Je to miesto, kde sa spája detailná organizácia s kľúčovými strategickými rozhodnutiami. Rozprávali sme sa s Ivanou Barták Punovou, vedúcou kancelárie generálneho riaditeľa, o tom, ako vníma svoju rolu, aké výzvy [...]

Pohľad do zákulisia s vedúcou podpory obchodu Monikou Hoštákovou

02.12.2025

Podpora obchodu je často neviditeľný, no kľúčový pilier úspechu každej firmy. Pôsobí ako spojovací most medzi zákazníkmi, obchodným tímom a ostatnými oddeleniami. Monika Hoštáková, vedúca oddelenia Podpory obchodu, v krátkom rozhovore prezradila, ako sa dá vybudovať efektívny tím, prečo je práca v podpore obchodu všetko, len nie stereotyp, a aké tajomstvo sa [...]

Marketing v EVPÚ očami Vladimíry Hálovej

02.12.2025

V EVPÚ veríme, že za každou inováciou stoja zvedaví a odvážni ľudia. Dnes vám prinášame pohľad do kuchyne nášho marketingu. Rozprávali sme sa s našou marketingovou špecialistkou Vladimírou Hálovou, ktorá sa stará o to, aby sa naše technické myšlienky pretavili do zrozumiteľnej a pútavej komunikácie. Zistite, čo ju do EVPÚ priviedlo, s akými výzvami bojovala a ako [...]

Ján Ferenčák

Ferenčák hovorí o personálnej čistke. Už mesiace nezdieľa hodnoty strany, odkazujú stranícki kolegovia

02.12.2025 11:43, aktualizované: 12:03

Kritizoval, že návrh, ktorý podali poslanci za Hlas, nie je dostatočne odôvodnený a nebol prediskutovaný.

Branislav Tvarožek

Vojnový veterán Tvarožek oslavuje 100 rokov. Blahoželal mu Pellegrini i Raši

02.12.2025 11:28

Tvarožek patrí k posledným žijúcim veteránom druhej svetovej vojny.

Progresívne, Šimečka, Mesterová, Gažovičová, Valášek, truban

Progresívne Slovensko kritizuje vládny návrh vrátiť do Trestného zákona tzv. horalkový paragraf

02.12.2025 11:08

Podľa progresívcov prichádza neskoro a je absolútne nedostatočný.

Ivo Petráš študentka Soňa únos

Pokračuje proces s únoscom študentky, z výsluchu znalca vylúčili verejnosť

02.12.2025 10:59

Ivo P. čelí obžalobe pre obzvlášť závažný zločin znásilnenia v súbehu s prečinom obmedzovania osobnej slobody.

EVPÚ

EVPÚ je elektrotechnický výskumný a projektový ústav v Novej Dubnici. Na svojom príklade ukáže ako sa prepájajú rôzne sféry priemyslu. Výskum, vývoj, výroba v obrannom priemysle, doprave, energetike a skúšobníctve. Prinesie postrehy zo života spoločnosti a jej zamestnancov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 2822x
Priemerná čítanosť článkov: 403x

Autor blogu

Kategórie